Tuesday 14 July 2009

what took you so long

Catch & Release başından beri görmediğimiz bir karakterin, buzdolabındaki düğün pastası ve evi kuşatan düğün çiçekleri eşliğinde, evlenmeyi planladığı gün ve evlenmeyi planladığı mekanda gerçekleşen cenaze töreni ile başlayan, nişanlısının, ailesinin ve arkadaşlarının onun yokluğuyla baş etme süreçlerini ve yeniden şekillenen ilişkilerini anlatan, hikayesi ölüm teması üzerine kurulu olduğu halde karanlık olmaktan kurtulabilmiş, bünyesinde mizah da barındıran, sürprizli bir film.


- Usul akan bir nehir gibi Jennifer Garner'ın güzelliği.
- Timothy Olyphant'tan böyle bir Fritz çıkmasını beklemiyordum, helal!
- Juliette Lewis, izlediğim tüm filmlerinde birbirini tekrar etmeyen sıradışı karakterleri canlandırıyor. Sıradışı konuşma biçiminin bu durumda bir payı var mı acaba?
- Filmin en komik karakterinin "şişman ve gözlüklü" tip olması hollywood klişesini destekliyorum.
- Hayat felsefemi (şişman-gözlüklü-komik) Sam'in bitki çayları üzerinden okuduğu alıntılar çerçevesinde yeniden şekillendirmek istiyorum.
- Film boyunca Fritz tarafından çekilmiş kareleri, filmin sonunda masasının üzerinde görmek harikaydı. Film, film şeridi gibi gözümün önünden geçti.
- Fritz'in arka kapısı kumsala açılan evini unutmak benim için kolay olmayacak.
- Ayrıca, şiddetin nelere gebe olduğunu bir kez daha gördük, daha da bir şey demiyorum!


Kısaca; 'yine olsa yine izlerim' bir film benim için Catch & Release. Gray'den bir alıntıyla bağlayalım,
I think catch and release fisherman are heartless weenies. I think putting a fish through agony for nothing more than your own entertainment is just plain cruel. I think if you're going to torture a living thing if, you're going to make it look into the eyes of its maker, face its own puny little place in the universe, then, for God's sake, have the decency to eat it!
7/10

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails